Telehealth Succesverhalen

Philadelphia Digicontact Logo

Stichting Philadelphia Zorg – Nederland

Stichting Philadelphia Zorg, een grote zorgaanbieder in Nederland, bedient 7.500 cliënten met een handicap in Nederland. Traditioneel leverde Philadelphia deze diensten via wekelijkse geplande bezoeken aan het huis van elke klant. Live Expert gebruiken voor een nieuwe service met de naam Digicontact, Philadelphia biedt nu ook 24/7 zorg in realtime. Met één klik verbindt Live Expert elke klant onmiddellijk met een beschikbare verzorger voor live video-interactie en interactieve informatie-uitwisseling. Met Live Expert maakt Digicontact zijn diensten toegankelijker en actueler, verhoogt het de betrokkenheid van de patiënt en verbetert het de algehele kwaliteit van de zorg.

Door 24/7 toegang tot zorg te bieden, brengt DigiContact een revolutie teweeg in de zorgverlening in Nederland. Cliënten kunnen contact maken met een zorgverlener wanneer ze hulp nodig hebben, en zorgverleners besteden meer tijd aan zorgverlening en minder tijd aan het beheren en reizen naar afspraken. Live Expert stelt ook zorgverleners in staat om vaker met cliënten te communiceren, wat heeft geleid tot een grotere therapietrouw van de patiënt naar zorgplannen en een betere relatie tussen cliënten en zorgverleners. En door de beschikbaarheid en tijdigheid van de zorg te verbeteren, heeft Philadelphia het aantal bezoeken aan de huizen van klanten aanzienlijk kunnen verminderen, waardoor de algehele kosten van de dienstverlening zijn afgenomen.

Maar om een ​​dergelijke service te kunnen uitvoeren, heeft een organisatie veel meer nodig dan een videoconferentiesysteem of een video-plug-in. Wat nodig is, is een uitgebreid klantenservicesysteem dat uniek is ontworpen voor real-time telezorgdiensten. Na een rigoureuze zoektocht van een jaar naar een dergelijk systeem in Europa en de VS, selecteerde Philadelphia Live Expert en ging het in 2014 live met Digicontact-services.

Meer over DigiContact

Middin Logo

Middin (Nederland) lanceert video-engagement voor gehandicapte patiënten

Klanten van Middin, een organisatie die zorg en ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking in Den Haag, Nederland, kunnen in realtime contact opnemen met zorgverleners en assistentie krijgen via het Live Expert-videogespreksysteem. Met een enkele klik van de Live Expert Mobility-app op iPads, worden clients automatisch verbonden met een beschikbare verzorger voor hulp.

Middin breidt deze innovatieve vorm van zorg op afstand uit naar hun klanten en realiseert vele voordelen, zoals een betere toegankelijkheid en tijdigheid om te zorgen, een groter gevoel van veiligheid voor klanten en minder thuisbezoek. Deze telehealth-service is 24/7 beschikbaar bij de speciaal opgeleide verzorgers in het video-contactcentrum Middin.

Meer over Middin

Cancer Treatment Centers of America Logo

Cancer Treatment Centres of America

CTCA exploiteert 5 ziekenhuizen in de VS die zich uitsluitend richten op het leveren van goed gecoördineerde kankerbehandeling in een gastvrije omgeving. CTCA trekt patiënten uit alle staten en vele andere landen.

Omdat patiënten van ver kunnen komen, staat CTCA voor de uitdaging om potentiële patiënten en hun families effectief te betrekken bij het evalueren van hun behandelingsopties voor kanker en de eenmalige beslissing te nemen over het selecteren van een serviceprovider. Alleen op telefoongesprekken vertrouwen kan beperkend zijn.

Door de Live Expert Anywhere-module op de website en e-mails van CTCA te gebruiken, kunnen toekomstige patiënten en familieleden onmiddellijk een videogesprek beginnen met een oncologische informatiespecialist van CTCA (OIS). Deze adviseurs gebruiken een persoonlijk gesprek en het delen van inhoud op het scherm om uit te leggen hoe CTCA kankerbehandeling benadert. Het resultaat is een aanzienlijk grotere nieuwe patiëntconversie dan bij telefoon- of e-mailcommunicatie.

Omdat Live Expert Anywhere met slechts een browser werkt, zijn patiënten direct verbonden met een OIS-agent zonder de drukte van traditionele videoconferentiesystemen, waaronder:

  • Software download
  • Een gebruikersaccount instellen
  • Een adresboek gebruiken
  • Pre-scheduling van een sessie.

Live Expert Anywhere werkt op alle browsers, alle besturingssystemen en alle apparaten – pc, Mac, iOS, Android. In tegenstelling tot videoconferentiesystemen, verwerkt Live Expert ook realtime oproeproutering op basis van beschikbaarheid van vaardigheden en agents, wachtrijen van klanten en live overdracht van video-oproepen van de ene adviseur naar de andere.

CTCA gebruikte eerder een ander systeem met minder mogelijkheden, maar stap over op het Live Expert-systeem in 2015.

Ohio's Hospice of Dayton Logo

Ohio’s Hospice

Het Hospice of Dayton in Ohio is de eerste organisatie voor thuiszorg en palliatieve zorg in het land die on-demand video-consultatiediensten levert aan zijn patiënten en hun familieleden. Patiënten gebruiken de mobiele Hospice of Dayton-app van Ohio, een aangepaste versie van de Live Expert Mobility-module van ClairVista, om onmiddellijk verbinding te maken met een beschikbare triage-verpleegkundige of andere klinische diensten.

Patiënten kunnen ook alleen een browser gebruiken zonder softwaredownload, een unieke functie van de module Live Expert Anywhere en direct verbinding maken met een clinicus door op een knop op een webpagina te klikken.

Deze video-consulten helpen Ohio’s Hospice van Dayton de kwaliteit van de betrokkenheid van patiënten te verhogen, de conditie van elke patiënt beter te beoordelen en gemakkelijk visuele informatie te delen met patiënten en hun familieleden tijdens video-raadpleging.

Live Expert Mobility Ohio's Hospice iPad Menu Screen
Live Expert Mobility Ohio's Hospice iPad In Call

Het Hospice of Dayton in Ohio is een non-profitorganisatie in de armenzorg en palliatieve zorg in de gemeenschap die zorg aan het levenseinde aanbiedt. Ohio’s Hospice of Dayton biedt haar diensten aan door specialisten in hospice- en palliatieve zorg, waaronder artsen, geregistreerde verpleegkundigen, Advance Practice-verpleegkundigen, ademtherapeuten, maatschappelijk werkers, thuishouders, aalmoezeniers en apothekers.